۱۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۱۱

احمدي بيغش:

گروه 1+5 در مذاكرات آلماتي اشتباهات گذشته خود را تكرار كرد

گروه 1+5 در مذاكرات آلماتي اشتباهات گذشته خود را تكرار كرد

بجنورد - خبرگزاري مهر: استاندار خراسان شمالي با اشاره به موضع گيري كشورهاي غربي در مذاكرات آلماتي گفت: گروه 1+5 در اين مذاكرات بار ديگر اشتباهات گذشته خود را تكرار كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدي بيغش شنبه شب در مراسم تجليل از اعضاي ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي خراسان شمالي با اشاره به برگزاري نشست گروه 1+5 و ايران در آلماتي قزاقستان پيرامون برنامه هسته اي كشورمان عنوان كرد: كشورهاي غربي در اين مذاكرات براي پذيرش حق ایران در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي باز هم رويه اشتباه گذشته خود را تكرار كرده و خواستار زمان براي رایزنی درباره پیشنهاد ایران با مسئولين كشورهاي خود شدند.

وي تصريح كرد: در منظر كشورهاي غربي اين زمان در واقع نه براي رايزني با مسئولين خود بلكه براي انجام انتخابات رياست جمهوري در ايران و تغيير مديريت دولت است؛ تا به خيال خام آنها اين تغيير مديريت مسير مذاكرات را به سمتي ديگر سوق دهد.

احمدي بيغش با بيان اينكه كشورهاي گروه 1+5 اين نكته را فراموش كرده اند كه اصول انقلاب و نظام اسلامي ربطي به تغيير دولت ها در ايران ندارد، اظهار داشت: با تغيير دولت در كشور، اصول انقلاب تغيير نخواهد كرد و مردم ايران نيز همواره از حق خود براي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي دفاع خواهند كرد.

رئيس ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي خراسان شمالي در ادامه با اشاره به تلاش هاي اعضاي ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي خراسان شمالي، فعاليت هاي اعضاي اين ستاد در ايام تعطيلات نوروزي را نوعي ايثار دانست و گفت: اين موضوع كه گروهي از مسئولين در ايام نوروز به جاي همراه بودن با خانواده و استفاده از تعطيلات، به طور كامل در پي خدمات رساني به مسافرين نوروزي باشند گونه اي از ايثار محسوب مي شود و در اين ايثار خانواده هاي اين مسئولين نيز نقشي بسزا دارند.

قائم مقام ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان شمالی نيز در اين نشست با اشاره به افزايش 25 درصدي ميزان مسافرين نوروزي در اين استان عنوان كرد: از 28 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردين ماه سال جاري بيش از سه ميليون و 80 هزار مسافر و گردشگر نوروزي وارد خراسان شمالي شدند.

عطاالله قادري اضافه كرد: در زمينه ميزان مسافرت هاي نوروزي در كشور 11 درصد افزايش روي داده در حالي كه اين ميزان در خراسان شمالي رشدي 25 درصدي را نشان مي دهد.

وي اظهار داشت: در تعطيلات نوروزي سال جاري، علاوه بر بازارچه صنايع دستي اسفراين در زمان برگزاري رقابت هاي كشتي با چوخه، شش بازارچه سوغات و صنايع دستي ديگر نيز در محورهاي پرتردد اين استان داير شده بود كه اين بازارچه ها در مجموع 331 ميليون تومان فروش داشت.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان شمالي همچنين با اشاره به كاهش 17 درصدي تلفات رانندگي در محورهاي استان در ايام نوروز سال جاري به نسبت مدت مشابه سال گذشته تصريح كرد: البته غالب اين تلفات نيز در محورهاي فرعي و روستايي اين استان روي داده و ميزان تلفات در جاده هاي اصلي خراسان شمالي در ايام نوروز اندك بود.

 

کد خبر 2027075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha